top of page
Top

Beelden: Frank Poppelaars fotografie

Houtmerk  x            5 jr  |  Online Marketing

interieur design merkstrategie breda fotografie copywriting social media contentmarketing big creations online marketing
contentmarketing social media strategie breda BIG creations online marketing
content marketing breda social media strategie big creations interieur design
social media strategie contentmarketing breda creatieve contentcreatie big creations interieur design
interieurdesign merkstrategie breda fotografie SEO contentstrategie big creations creatieve contentcreatie
merkstrategie copywriting contentmarketing breda strategie big creations contentcreatie
contentstrategie breda interieur merkstrategie contentstrategie merkstrategie big creations contentcreatie
merkstrategie contentmarketing SEO contentstrategie breda webdesign
designlampen designmeubels interieur verlichting merkstrategie contentcreatie breda webdesign

Webdesign + webcare

Samen met de directie bedacht BIG de structuur + look en feel van de Houtmerk Shopify website die in 2018 live ging en nog altijd online te bewonderen is. Met liefde voor design en detaillering is door BIG de enorme hoeveelheid esthetische en soms technische content gecreërd voor website + webshop. Grotendeels ter inspiratie, veelal informerend.

 

Talloze uren fotobewerking, styling, product-uitbreidingen en verfraaïngen, UX copywriting, contentcreatie en SEO optimalisaties, met evenveel aandacht voor detail als de ontwerpers en monteurs van de designkeukens en massief houten meubels, zorgden voor de sterke contentmarketing en online presence die nog altijd de basis vormt van deze snel gegroeide leverancier in maatwerk design, interieurs en keukens.

 

De Houtmerk website met schitterend maatwerk vind je hier:

houtmerk.nl

Collectie scout

Esthetiek, architectuur, design en interieur zijn begrippen waar BIG aandacht voor heeft. Dat hadden ze bij Houtmerk al snel in de gaten, waardoor collectie uitbreiding en overleg over nieuwe producten een maandelijks terugkerende activiteit werd.

 

Uiteindelijk kon BIG op eigen houtje producten scouten en afspraken inplannen met de diverse merkagentschappen van merken zoals Muuto; Gubi; HAY; Ferm Living; Normann Copenhagen; Brokis; Davide Groppi; DCW Editions; Pastoe; Label van den Berg; Fest Amsterdam en Functionals.

Social strategie + creatie

Aan de hand van doelgroepanalyse ontwikkelde BIG een menselijke tone-of-voice in de contentcreatie die resulteerde in een snel toenemende interesse voor de maatwerk keukens, meubels en design-producten van het Bredase Houtmerk. Het bevlogen team (ontwerpers, werkvoorbereiders, klantenservice en monteurs) wist hier gelukkig raad mee, met als gevolg een explosieve groei. 

 

Binnen 2,5 jaar 15.000 relevante NL en BE volgers op instagram. Door nauw contact met de klantenservice konden we aan de hand van referenties zien dat veel volgers ook klant werden.

 

Een half jaar na BIG raakt Houtmerk in 2021 haar insta account helaas kwijt bij een veelgebruikte phishing hack. Men werkt nog altijd hard aan de wederopbouw. Gelukkig weten inmiddels velen de weg naar maatwerk te vinden.

Fotografie + bewerking

Prachtige fotografie is voor een bedrijf in maatwerk interieur en design van ongekend belang. Wat BIG ook nodig had, Fotograaf Frank Poppelaars wist keer op keer voor uitstekend beeldmateriaal te zorgen. Vervolgens zorgde BIG met scherp oog voor detail voor de puntjes op de i. Want content is king.

 

Bij high-end design worden foto's na een shoot verder bewerkt tot de gewenste kwaliteit wordt bereikt. Denk aan licht, kleur en oneffenheden na fotografie of afwerkpunten na montage van kasten en meubels. Enkel perfecte beelden zijn bruikbaar voor marketing doeleinden.

SEO / Content creatie

In de breedste zin des woords. Bijna iedere online uiting, van webcontent, social story en Pinterest post tot online advertentie, werd door BIG gemaakt, ontworpen, doorgevoerd of nagelopen. Met kennis van design en interieur en het belang van de esthetiek hierbij, ontstond een sterke focus op organisch bereik door contentmarketing via social media en website. De jaarlijkse resultaten logen er niet om.

De content: Schitterend beeldmateriaal onder begeleiding van duidelijke taal op de website. Op de social kanalen soms subtiel gesterkt door humor en relativering, zodat vanuit een geloofwaardig online profiel met een vrij gevoel kon worden gewerkt. Nuances voor branche en doelgroep zijn hierbij belangrijk.

 

Voor publicaties werd gebruikt gemaakt van Tailwind (content marketing tool).

Online Marketing

Zoekmachine-optimalisaties + inzet van online marketing door middel van periodieke paid ads in Google, op Pinterest, Instagram en Facebook.

BIG ondersteunde het externe online marketing bureau qua sturing, interne info en beeldmateriaal.

 

Aan de hand van solide metingen werd in samenwerking met BIG en Houtmerk vervolgens een slimme, wendbare online strategie ontwikkeld. Samen met het zeer sterke organische bereik zorgde dit voor extra exposure op ieder relevant kanaal met evenredig relevante leads.

contentmarketing breda Pinterest online marketing BIG creations marketingadvies contentcreatie Breda
Contact

Een vraag over Content Marketing?

bottom of page